وبلاگicon

قالب وبلاگ

[ چهار شنبه 7 دی 1390برچسب:, ] [ 1:7 ] [ سجاد ] [ ]
 
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل از مهر در تاریخ 26 دسامبر (5 دی)، فضانوردان حتی در سفرهای فضایی چند هفته ای نیز 15 درصد از حجم بدن خود را به واسطه تحلیل ماهیچه ها به دلیل بی تحرک ماندن در فضا از دست می دهند. به منظور جلوگیری از این رویداد ساکنان ایستگاه فضایی روزانه دو ساعت به ورزش و تمرینهای بدنی می پردازند.
کنترل وزن در فضا کار آسانی نیست زیرا ترازوهای معمولی در فضا قابل استفاده نیستند. اما این مشکل در سال 1965 توسط فضانوردی به نام "ویلیام تورنتون" تا حدودی برطرف شد و وی توانست بر اساس جهشهای نوسانی شیوه ای را برای محاسبه وزن اجسام ابداع کند، شیوه ای که تا به امروز نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
اکنون دانشمندان علوم رایانه ای در دانشگاه "یورکام" فرانسه موفق به ابداع سیستمی جدید شده اند که می تواند به سادگی با تجهیزات ایستگاه فضایی ترکیب شود. این محققان از حسگر عمقی کینکت برای شبیه سازی مدلی سه بعدی از بدن فضانورد استفاده کردند و سپس با استفاده از محاسبات آماری که از پایگاه داده هایی از نسبت وزن به ابعاد بدن 28 هزار انسان استفاده می کند توانستند با دقتی برابر 97 درصد وزن بدن فضانوردان را تخمین بزنند. متوسط خطای این تکنیک 2.7 کیلوگرم است که نسبت به خطای تکنیکهای پیشین بسیار قابل قبول است.
بر اساس گزارش ساینس دیلی، این سیستم هنوز باید در فضا مورد آزمایش قرار بگیرد اما دانشمندان با توجه به هزینه بالایی که ارسال این تجهیزات به فضا در بر خواهد داشت امیدوارند بتوانند آن را با کمک پروازهای مداری معمولی به مدار زمین برده و در شرایط خلاء آن را مورد آزمایش قرار دهند.
 
[ سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, ] [ 5:37 ] [ سجاد ] [ ]

روزنامه کیهان نوشته است: علی اصغر زارعی فرمانده سابق یگان جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست دانشجویی در پاسخ به این سوال که کدهای هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا هر دو تا سه ثانیه تغییر پیدا می کند و چه طور ایران توانسته این پهپاد جاسوسی را بدون خسارت مهار کند، گفت: رمزنگاری این هواپیما برای ما مشکل نیست. بسیاری از سیستم های این هواپیما برای ما شناخته شده است، این هواپیمای جاسوسی چند نوع رادار داشته تا بتواند موقعیت خود را داشته باشد و بتواند پیرامون خود را نیز جستجو کند.
این نماینده مجلس گفت: اقدام جنگ الکترونیک ایران موجب شده سیستم این هواپیما کاملا دچار اشکال شده و پایداری خود را در انجام ماموریت از دست داده است و تحلیل ها این امر را به اثبات می رساند که GPSنظامی این هواپیما محل خود را تغییر یافته دیده و برعکس عمل کرده است.

[ سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, ] [ 5:34 ] [ سجاد ] [ ]

[ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, ] [ 2:19 ] [ سجاد ] [ ]

به این میگن دختر زرنگ (عکس)

[ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, ] [ 1:58 ] [ سجاد ] [ ]

تصاویری طنز از اثرات استفاده اینترنت (طنز جالب)  - www.taknaz.ir

تصاویری طنز از اثرات استفاده اینترنت (طنز جالب)  - www.taknaz.ir

تصاویری طنز از اثرات استفاده اینترنت (طنز جالب)  - www.taknaz.ir

تصاویری طنز از اثرات استفاده اینترنت (طنز جالب)  - www.taknaz.ir

منبع:http://www.taknaz.ir

[ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, ] [ 1:49 ] [ سجاد ] [ ]

 

تهدید عجیب یزید در شهر ساوه ! (عکس) - www.taknaz.ir

[ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, ] [ 1:47 ] [ سجاد ] [ ]

 

 

 

 

(18+)


!!برو ادامه مطلب!!
[ دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, ] [ 1:21 ] [ سجاد ] [ ]

۳۰ دانش آموز دختر دبستاني در يکي از استخرهاي مشهد دچار گازگرفتگي با گاز کلر شدند. به گزارش خراسان، در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته حادثه گازگرفتگي تعدادي دانش آموز به مرکز فرماندهي آتش نشاني مشهد از سوي مربي اين دانش آموزان اطلاع  داده شد. اين مربي اظهار داشت: حدود ۶۰ دانش آموز دختر را به منظور شنا به يکي از استخرها واقع در منطقه قاسم آباد مشهد آورديم اما هنوز در حالي که تعدادي از آن ها لباس بر تن داشتند، اين دانش آموزان دچار علايمي از جمله سوزش شديد چشم، سرفه و سرگيجه شدند و غبار سبزرنگي نيز در فضا پيچيده بود. به محض دريافت اين اطلاعات از سوي مربي دانش آموزان، مرکز فرماندهي آتش نشاني اعلام کرد که هر چه سريع تر دانش آموزان لباس بپوشند و از اين مکان خارج شوند. همزمان با اين دستورات، از آن جا که احتمال نشت گاز کلر مي رفت امدادگران و تيم هاي مبارزه با مواد شيميايي ايستگاه هاي ۷ و ۲ به محل حادثه اعزام شدند و همزمان نيز موضوع به اورژانس اطلاع داده شد و عوامل اورژانس نسبت به اقدامات اوليه درماني درباره دانش آموزان اقدام کردند. اين گزارش حاکي است، وقتي ماموران آتش نشاني به محل حادثه رسيدند، متوجه نشت شديد گاز کلر شدند. تيم مبارزه با مواد شيميايي آتش نشاني در بررسي محل متوجه وجود مقاديري کلر که به صورت جامد در يکي از قفسه هاي رختکن استخر نگهداري مي گرديد، شد.به گفته امدادگران اين مواد به طرز بسيار غيراصولي در محل نگهداري مي شده است که همين امر موجب گرديد کلر موجود با بخار هوا ترکيب شده و گاز توليد کند. ادامه گزارش حاکي است، خوشبختانه در اين حادثه به کسي آسيب نرسيد و گرچه ۳۰ دختر دانش آموز دچار گازگرفتگي شدند اما بنا به گفته مهدي رضايي مدير حوزه يک آتش نشاني مشهد فقط ۲ تن از دانش آموزان دچار گازگرفتگي شديدتر شدند. در خور اشاره است به تشخيص سازمان آتش نشاني مشهد فعلا اين استخر تعطيل اعلام شده است.

[ یک شنبه 4 دی 1390برچسب:, ] [ 4:13 ] [ سجاد ] [ ]

لری پیچ، سرگوی برین و اریک اشمیت، از طریق یکی از شرکت‌هایی که در مالکیت دارند، یک پیشنهاد ۳۳ میلیون دلاری برای خرید یک ساختمان بزرگ تاریخی ارائه داده‌اند، ارزش این پیشنهاد ۳۳ میلیون دلار است و ساختمان مورد نظر ساختمان «هنگار وان» است که زمانی در «مانتین ویو»ی کالیفرنیا پذیرای هواپیماهای بزرگ بود.

این ساختمان هم‌اکنون در مالکیت ناسا است. رؤسای گوگل هم‌اکنون ۸ هواپیمای جت شخصی دارند، آنها در قسمتی از درخواست خریدشان، متقاضی استفاده از دو سوم فضای ساختمان «هنگار وان» برای جت‌های شخصی‌شان شده‌اند.

به نظر می‌رسد که قبول این پیشنهاد هم به نفع ناسا و هم به نفع رؤسای گوگل باشد، چرا که با این کار هم ناسا یک عمارت تاریخی را حفظ خواهد کرد و هم گوگل جایی برای محافظت از جت‌های شخصی‌اش پیدا خواهد کرد.
«هنگار وان» ساختمانی بزرگ با بیش از ۳۲ هزار متر مربع مساحت و یکی از ساختمان‌های شاخص سیلیکون ولی است. این ساختمان مظهری از معماری مدرن نیمه قرن بیستم به حساب می‌آید.
[ یک شنبه 4 دی 1390برچسب:, ] [ 3:56 ] [ سجاد ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبگاه

کوچک و باش و عاشق که عشق می داند آیین بزرگ کردنت را بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه خاص تو با کسی.....!
نويسندگان
تبليغات شما
آپلودسنتر آپ98
موضوعات وب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 59324
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 66
تعداد آنلاین : 1

بهترين كدها در sajjad-73.org.ir